Ekm
Eğitsel değerlendirme ve tanılama, herhangi bir sebepten bireyin, çeşitli ölçme ve değerlendirme araçları ile gerek akademik gerekse zihinsel olarak performansının değerlendirilmesidir. Rehberlik Araştırma Merkezlerinde bu hizmet sunulur.
Ekm
Eğitsel değerlendirme ve tanılama başvuruları okul yönetimi, veli ya da zihinsel engeli olmayan 18 yaşından büyük bireyin kendisi tarafından, resmî kurumlarda bakım ve barınma hizmetinden yararlanan bireyler için ise kurumun resmi yazı ile görevlendireceği personel tarafından yapılır
Ekm
Sağlık sorunları nedeniyle RAM’a gelemeyecek bireylerin ilgili iş ve işlemleri velisinin yazılı başvurusuna istinaden bu bireylerin bulunduğu ortamlarda yapılır.
Ekm
İl veya ilçe özel eğitim hizmetleri kuruluna yapılacak itirazlar, itirazın kurula ulaştığı günden itibaren en geç otuz iş günü içerisindesonuçlandırılır. Sonuç veliye, okula ve RAM’a yazılı olarak bildirilir
Ekm
Herhangi bir okula kayıtlı olmayanlar için ikamet adresi ya da bakım ve barınma hizmetinden yararlandığı kurumun bulunduğu bölgedeki RAM’a başvuru yapılır. Okula kayıtlı bireylerin başvuruları ise okulun bulunduğu bölgedeki RAM’a yapılır.
Ekm
Herhangi bir okula kayıtlı olmayanlar için ikamet adresi ya da bakım ve barınma hizmetinden yararlandığı kurumun bulunduğu bölgedeki RAM’a başvuru yapılır. Okula kayıtlı bireylerin başvuruları ise okulun bulunduğu bölgedeki RAM’a yapılır.
Ekm
Eğitsel değerlendirme ve tanılama, bireyin tüm gelişim alanlarındaki özellikleri ve akademik disiplin alanlarındaki yeterlilikleri ile eğitim ihtiyaçları birlikte değerlendirilerek eğitimin her tür ve kademe-sindeki geçişlerde yapılır
Ekm
Eğitsel değerlendirme ve tanılama için; bireyin, velisinin ya da okul yönetiminin yazılı talebi, koruyucu aile yanında kalan bireyler için yapılan başv urularda koruyucu aile belgesi, okula kayıtlı öğrenciler için Eğitsel Değerlendirme İstek Formu, gerektiğinde sağlık raporu, bireyin kendisi ile birlikte anne -bab ası ya da y asal v asisi ni n kim liği, an ne ve babanın ayrı olması durumunda velayet belgesi istenir.
Ekm
Eğitsel değerlendirme ve tanılama ya da yerleştirme kararlarına itirazlar il/ilçe özel eğitim hizmetleri kuruluna yapılır. RAM’a yapılmaz.
A) Veli, eğitsel değerlendirme ve tanılama ya da yerleştirme kararlarına, kararın kendisine tebliğ edildiği tarihten itibaren otuz iş günü içinde itiraz edebilir.
B) Yerleştirme kararı verilen okul yönetimi, öğrencilerin okula kayıt tarihinden itibaren en az otuz iş günü izleme süreci sonunda öğrenciyle ilgili eğitsel değerlendirme ve tanılama ya da yerleştirme kararına itiraz edebilir.
Ekm
Bu hizmet velinin yazılı talebi üzerine Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu Raporu doğrultusunda il veya ilçe özel eğitim hizmetleri kurulunca planlanır.
Ekm
Erken çocukluk döneminde sunulacak eğitim hizmetleri özel eğitim öğretmenleri, okul öncesi öğretmenleri, çocuk gelişimi ve eğitimi öğretmenleri tarafından yürütülür.
Ekm
Erken çocukluk dönemi eğitimi 0-36 aylık özel eğitime ihtiyacı olan çocukları kapsar.
Ekm
Eğitim faaliyetleri her bir çocuk için haftada 2 gün, ikişer eğitim saati olacak şekilde, okulun ders saatleri içinde veya dışında ihtiyaç halinde hafta sonu da planlanabilir. Bir eğitim saati 40 dakikadır.
Ekm
Kayıtların yapıldığı eylül ayı sonu itibariyle 36 ayını tamamlayan ve 66 ayını doldurmayan çocukların kaydı özel eğitim anaokuluna ya da özel eğitim anasınıfına yapılır.
Ekm
Evet uzatılabilir. Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerden kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonu itibariyle 66, 67, 68 aylık olanların velisinin yazılı talebiyle; eylül ayı sonu itibariyle 68 ayını tamamlamış, 79 aydan gün almamış olan ve ilkokula başlamaya hazır olmadıklarını Durum Bildirir Tek Hekim Sağlık Raporu ile belgeleyen öğrencilerin Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu Raporu doğrultusunda okul öncesi eğitime 1 yıl daha devamı sağlanır.
Ekm
Doğru İfade Özel Eğitim Sınıfıdır
Ekm
Okul ve kurumlarda, durumları ayrı bir sınıfta eğitim görmeyi gerektiren özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için yetersizlik türü, eğitim performansları ve özellikleri göz önün-de bulundurularak, özel araçgereçler ile eğitim materyalleri sağlanarak oluşturulmuş sınıflardır
Ekm
Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu Raporu doğrultusunda ayrı bir sınıfta eğitim almalarına karar verilen özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için resmî ve özel okullarda il veya ilçe özel eğitim hizmetleri kurulunun teklifi doğrultusunda Valilik Oluru ile özel eğitim sınıfları açılır.
Ekm
Özel eğitim sınıfı açılması için düzenlenecek Valilik Olurunda, bünyesinde özel eğitim sınıfı açılacak olan okulun adı, açılacak özel eğitim sınıfının kademesi, sınıfta uygulanacak eğitim programı ve eğitim verilecek yetersizlik türüne dair bilgiler yer alır.
Ekm
İlkokullarda özel eğitim uygulama okulu programı (1. Kademe), ortaokullarda özel eğitim uygulama okulu programı (2. kademe) ve liselerde açılan özel eğitim sınıflarında özel eğitim uygulama okulu programı (3. kademe) uygulanır.
Ekm
Hafif zihinsel / hafif otizm / görme veya işitme yetersizliği olan bireyler için açılan özel eğitim sınıflarında ilkokul ve ortaokulda ilk-öğretim programı, lisede ise özel eğitim meslek okulu programı uygulanır.
Ekm
Okul öncesi eğitim kademesinde açılan özel eğitim sınıflarında okul öncesi özel eğitim öğretim programı uygulanır.
Ekm
Öğrencilerin takip ettikleri özel eğitim programları temel alınarak BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı) hazırlanır.
Ekm
Okul öncesi kademesinde açılan sınıflarda etkinlikler okul öncesi öğretmeni ile özel eğitim öğretmeni tarafından yapılır.
Ekm
İlkokul, ortaokul ve lise kademelerinde açılan sınıflarda dersler özel eğitim öğretmenleri tarafından okutulur.
Ancak, ilkokullarda haftalık ders çizelgesinde yer alan din kültürü ve ahlak bilgisi ile diğer kademelerdeki din kültürü ve ahlak bilgisi, görsel sanatlar, müzik ve beden eğitimi alanlarına ilişkin dersler ile meslek dersleri ilgili alan öğretmenleri tarafından okutulur. Alan öğretmeni tarafından okutulan derslere özel eğitim öğretmenleri ders işlenişine destek vermek üzere katılır.
Ekm